کتاب تسخیر شدگان (جن زدگان)

اثر فئودور داستایفسکی از انتشارات نگاه - مترجم: علی اصغر خبره زاده-ادبیات روسیه

جن زدگان، یا به لفظ صحیح تر «شیاطین» داستان ملتی است که موازین اجتماعی را نمی شناسد، و بدین ترتیب به جای این که خود را نجات دهد، نابود می سازد.

شیاطین همیشه در جسم آن قربانی که در آن حلول کرده اند باقی نمی مانند. خدا بیدار است و روزی خواهد رسید که این انبوه در هم شوریدۀ شیاطین در هم رانده شوند و در جسم خوک ها حلول کنند، و خوکان دیوانه وار در دریاچه فرو افتند.

هانری تروایا، زندگی و نقد آثار داستایفسکی

در کالبد داستایفسکی، انسانی بزرگتر از آن آدم خودپرست ضعیف النفس آتشی مزاج مغرور، که نویسندگانِ شرح حالِ او تصویر می کنند، وجود داشت: در وجود او مردی زندگی می کرد که می توانست «آلیوشا» را بیافریند، آفریده ای که شاید در تمامی رمانهای جهان، جذاب تر و شیرین تر و نجیب تر و مهربان تر از او نیامده باشد. در کالبد داستایفسکی، انسانی زندگی می کرد که می توانست «بابا زوسیما» را خلق کند، مردی که شبیه اولیاء است.

سامرست موام، دربارۀ رمان و داستان کوتاه


خرید کتاب تسخیر شدگان (جن زدگان)
جستجوی کتاب تسخیر شدگان (جن زدگان) در گودریدز

معرفی کتاب تسخیر شدگان (جن زدگان) از نگاه کاربران
Бесы = Demons = Devils, Fyodor Dostoyevsky
Demons (Russian: Бесы, Bésy) is a novel by Fyodor Dostoyevsky, first published in the journal The Russian Messenger in 1871–2. It is considered one of the four masterworks written by Dostoyevsky after his return from Siberian exile, along with Crime and Punishment (1866), The Idiot (1869) and The Brothers Karamazov (1880). Demons is a social and political satire, a psychological drama, and large scale tragedy. Joyce Carol Oates has described it as @Dostoevskys most confused and violent novel, and his most satisfactorily tragic work.@ According to Ronald Hingley, it is Dostoyevskys @greatest onslaught on Nihilism@, and @one of humanitys most impressive achievements—perhaps even its supreme achievement—in the art of prose fiction.@
تاریخ نخستین خوانش: دهم ماه می سال 1966 میلادی
عنوان: شیاطین یا جن زدگان؛ عنوان دیگر : تسخیر شدگان؛ نویسنده: فئودورمیخائیلوویچ داستایوسکی؛ مترجم سروش حبیبی؛
موضوع اصلی داستان: یک توطئه سیاسی در یکی از شهرهای ایالات است. قهرمانان داستان موجوداتی پست و بی خیال و از خصایص بشری بی بهره و جن زده و تسخیر شده هستند. آنها زندانی یک قدرت مرموزند که آنها را به ارتکاب اعمالی وادار میکند که لیاقت و سزاواری انجام آن را ندارند. انسانهایی که عروسکهای خیمه شب بازی هستند و به فرمان شیاطین به جنب و جوش درمیآیند. داستان با یک رشته حوادث مرموز که در ظاهر با رویدادهای دیگر ارتباط ندارند پایان مییابد. ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
داستایِفسکی در این رمان هم پرسشی ابدی را مطرح کرده که هنوز دغدغه‌ انگیز است و به شکل‌های مختلف در زندگی شخصی و اجتماعی ما رخ می‌ نمایاند. پرسش این است: آیا به نام هدفی متعالی می‌ توان دست به جنایت زد؟ یا به بیانی کلیشه‌ ای و نازل‌ تر: آیا هدف وسیله را توجیه می‌ کند؟
داستایِفسکی این رمان را در واکنش به رخدادی واقعی نوشت که در تاریخ روسیه به «قتل دانشجو ایوانوف» مشهور شد: سِرگِی نچایِف، رهبر گروه انقلابی ـ تروریستی «انتقام مردمی»، به دنبال اختلاف‌ نظرهایی با ایوان ایوانوف 23ساله، از اعضای گروه خود، تصمیم به قتل او گرفت و نقشة خود را عملی کرد تا هم یگانگی گروه را تحکیم بخشد و هم بر وجهه و اقتدار خود بیفزاید. ولی ظاهراً در این ماجرا آنچه بیش از همه توجه داستایفسکی را به خود جلب کرده بود، این نکته بود که چگونه شخصی که داعیة اصلاح و بهتر کردن جهان را در سر دارد (هدف هر انقلابی)، ممکن است خود آفرینندة شر باشد و دست به ویرانگری و کشتار بزند. روحیة تروریسم انقلابی، اخلاق و ارزش‌های نیهیلیستی، و این اندیشه که برای ساختن جهانی نو باید نخست جهان قدیم را از بیخ و بن نابود کرد، در آن زمان در میان جوانان روسیه هوادار فراوان داشت و بسیاری از روشنفکران و نویسندگان و منتقدان پیشرو نیز بر این آتش می‌ دمیدند.
نام رمان برگرفته از باب هشتم انجیل لوقا و حکایت دیوهایی است که در وجود شخصی حلول کرده بودند و به ارادة حضرت عیسی از وجود آن شخص به درون گله‌ای خوک حلول کردند و در دریاچه غرق شدند. در رمان داستایِفسکی نیز شاهد آن هستیم که ایده و اندیشه‌ ای که بدون آمادگی روانی و اخلاقیِ لازم بر افراد چیره شود، می‌ تواند آنان را به جن‌ زدگانی تبدیل کند که در راه هدفی که درست می‌ پندارند، بدون تعقل دست به هرکاری بزنند. وقتی همة ارزش‌ها و اصول اخلاقی پیشین یکسره نفی شوند، فانوس راهنمایی جز همان ایدة نیازموده باقی نمی‌ ماند و هرعملی، و لو شیطانی، و لو قتل و ویرانگری، در راه رسیدن به هدف موجه به نظر می‌ رسد.
خواندن رمان داستایِفسکی از این نظر بسیار آموزنده است. خوانندة امروزی کتاب ممکن است آن را قدری خسته‌ کننده و شرح و توصیف‌های آن را بیش از حد مفصل و طولانی بیابد، ولی محتوای فکری ـ عقیدتی آن قاعدتاً باید بر این عیب (اگر واقعاً این را عیب بدانیم) بچربد و خواننده را جذب داستان کند.


مشاهده لینک اصلی
من این را در یک دفتر پزشکان به پایان رساندم، نه پزشکان من، اما وای فای من. او آنفولانزا داشت. هنگامی که همسر من در چند سال پیش در بیمارستان بود و در خانه نام او در مجاورت آن قرار گرفت: Faith - Grief. در این رمان شگفت انگیز، معجزه زیادی وجود دارد. اگر دکتر Dostoevsky را دوست دارد، باید از دکتر گریف بپرسم. من می ترسم تا او به نظر می رسد که اگر فقط 15 ساله باشد.

مشاهده لینک اصلی
یک طرح پیچیده و پیچیده و به همراه طولانی بودن اتاق های مجلل و حتی شخصیت هایی که برای ایدئولوژی ها واضح است، اما به هر حال ظاهرا مردم واقعی هستند، به علاوه خشونت های بی رحمانه به همراه شعارهای شکسپیر و بارهای کمدی ضعیف، کتاب مقدس مدرن که همه چیز را در قالب مخلوطی که بهAhhhh! @ Dostoevsky بر روی استروئیدها قرار داده شده اند پرتاب کرد. 200 صفحه اول یخچالی است، اما آن را بلند می کند (و این بسیار بدیهی است). از غرور وحشیانه خود برای خدایان و بیخدایی امروز لذت ببرید! داستایوفسکی، رتبهبندی کردستان و مجازات

مشاهده لینک اصلی
جرایم وجود دارد که واقعا ناخوشایند هستند. با توجه به جنایات، هرچیزی که ممکن است، خون بیشتر باشد، بیشتر ترسناک وجود دارد، آنها تحمیل کننده تر هستند، بیشتر زیبا، به سخنرانی، اما جنایاتی هستند که شرم آور، غم و اندوه، همه وحشتناک است، بنابراین، صحبت می کنند، حتی بیش از حد بی رحمانه ... â € این کاملا ناخوشایند کتاب خونین سیاسی متهم شده است! با حداقل 3 مورد خودکشی و 6-7 قتل یک کتاب را تصور کنید که بتواند آنها را سریع کند. تا 30-40٪ از کتاب، من مطمئن نبودم که می خواهم ادامه یابم، چون هیچ شخصیتی را با یوتیلی از کیفیت بازخرید پیدا نکردم. و سپس متوجه میشوید که بد نیست بدانید که در حضور شیاطین هستید که واقعا نفرت انگیز هستند - بدترین در میان انسانها (نیهیلیست ها) که معتقدند دنیایی را می سوزانند. (به یاد داشته باشید نولان لیگ سایه ها و جاکر) ما استپان، استاد ایده آلیست ای است که سوسیالیسم را هوشمند می کند و ایده هایی را که دور از واقعیت هستند گسترش می دهد. خیرخواه او، دروغ غولپیکر غول پیکر است که او را به عنوان حیوان خانگی رفتار میکند و حضور در جامعه را حفظ میکند. پسرش نیکولای شاهزاده بی نظیر است که به عنوان امید برای نجات روسیه از چنگال دولت دیده می شود. پس از یک متهم فوری، او به لحاظ ذهنی مشکوک به نظر می رسد و به پترزبرگ می رود. با شهر در انتظار بازگشت او و شایعات انجام دور، با 3 زن که در عشق با او (مارا، داشا و لیس)، درام نمایش می دهد. ورود پتری، پسر استپان، آنارشیست است که در یک فصل معرفی به طور صحیح به نام یک سکوت مار پیوتر یک هدف دارد - به طور سیستماتیک به پایه گذاری جامعه حمله می کند. او ضعیفان و حرص و طمع را جذب می کند و عاشقانه یک نظم اجتماعی جدید را از طریق ترور و خشونت به فروش می رساند. او همسر فرماندار یولیا را متقاعد می کند که یک شاهکار را برای نظم جدید به ارمغان بیاورد و به نام شيگالوویسم (نظم جدید) را وحشیانه و خشمگین کند. او ناله ای را برای ساختن نیکولای رهبر و به همین ترتیب به عنوان پیاده روی همه مردم به کار می برد. کم کم بودن اعتقادات سیاسی در چندین مورد نشان داده شده است، آن است که مانیفست سرقت و یا حمایت خود را از صاحبان زمین. Nicolay enigma. او تلاش می کند که خوب باشد اما واقعا نمی تواند آن را به طور مداوم انجام دهد. او ازدواج کرده و دوست فلسفه را دوست دارد اما می تواند با دانستن خطرش که در آن است، تقلب کند. او دوئل را در آغوش می گیرد اما بعد از آن به نفع سیاسی استفاده می کند. او با وجود وسوسه پیوسته خود، از پیوتر فرار می کند. من یک بررسی دیگر را خواندم که در آن من می دانم که یک فصل سانسور شده است که در آن اعتراف می کند که یک آدم ربایی کودک است! FD مطمئنا هیچ پانچ را پشت سر نگذاشته است. Quintet - Kirillov وجود دارد، یک آتئیست که معتقد است که او خدا است و می خواهد از خودکشی برای اثبات آن استفاده کند. شاتوف، دانشجوی کالج است که از زمانی که h برای از دست دادن ندارد، به جنبش پیوست. فدکا یکی از محکومین فراری است، لبیادکین یک تهمت زده، لیپوتین و واسیلیچ و ارکل و بیشتر. ذهن آنها به راحتی فاسد می شود زمین بازی پتروس و قبل از اینکه ما شهر را سوزانده، مردم را به قتل برسانیم و از ترس از پطرس خجالت بکشیم. این کتاب همانند اشتراک نسخه Dostoyevskys عذاب است. و این یک مکان جهنمی ناخوشایند است و هیچ علامتی از رستگاری ندارد. اما هنوز فریبنده، نفرت و آنارشیسم است. نه برای افراد ضعیف و ضعیف. در ترجمه - عبارات فرانسوی بیشماری وجود داشت که نمیدانستم. هنگامی که قتل عام شروع شد، من از کتاب صوتی به کتاب الکترونیکی نقل مکان کرد تا سریعتر به پایان برسد. فقط FD می تواند چیزی شبیه این را بنویسد ..

مشاهده لینک اصلی
من فکر کردم که این تابستان من نمی توانستم آنچه را که از وولف از Las Eggs فراتر رفت، اما اشتباه بود. من فکر می کنم لوس شیطانی یکی از کامل ترین کتاب هایی است که تا به حال خوانده ام، هرچند که احتمالا بعضی از آنها را فراموش کرده ام. من نمی توانم چیزی در مورد جنبه های ادبی است که در حال حاضر است که توسط مردم با بسیار جالب تر از عقاید MAA گفت می گویند، اما من می خواهم به بحث در مورد دو چیز است که توجه من در مورد این novela.La اول فوق العاده گرفتار داستان است ایدئولوژی روسیه Dostoevsky. من خوشحالم که من تصمیم به خواندن این کتاب پس از leÃdo قبلا در مورد decimonónica روسیه و چند دوره ها در دانشگاه در مورد این موضوع را تکمیل کرده اند، چرا که آن را اجازه داده است من را به قدردانی از کتاب به عنوان یک پرتره فکری valiosÃsimo از اشراف و نوزدهم روسیه burguesÃa . داستایوفسکی کاملا منعکس کننده ایده های لیبرالیسم روسی از نسل پدر Verkhovensky و واروارا Petrovna، پوچ گرایی نسل از کودکان و اسلاویسم خود را که empezó به منظور توسعه یک دا © دهه قبل نویسنده، که این ideológica فعلی adscribÃa در زمان نوشتن این کتاب، منتشر شده دوم novela.Lo است که آن را نه تنها تصویری از ذهن خود قابل توجه است، اما همچنین است © N او موفق به پیش بینی حرکات انقلابی در کشور خود surgirÃan دا © دهه پس از © S، که، با الهام به عنوان در مورد لنین، برای برخی از بت از شخصیت های رمان (من در مورد پیوتر Stepánovich و قرار ملاقات به چرنیشفسکی فکر می کنم، به عنوان مثال). با توجه به فرایندهای سازمانی داخلی پنجگانه انقلابی، داستایوفسکی پیش بینی حتی سازمان های چپ گرا از سال ± سیستم عامل 60 و 70 قرن گذشته، مانند RAF alemana.Estoy شوید که مذاکرات بین Stavrogin و کیریلوف باقی خواهد ماند زمان زیادی را در حافظه ام می گذارم و برای چندین سال و چند بار به آنها باز خواهم گشت. من نمی دانم که آیا این یک رمان برای همه است، اما مطمئنا زمان زیادی را برای همه کسانی که با آن ارتباط برقرار می کند، می برد.

مشاهده لینک اصلی
چشم انداز سیاسی روسیه در اوج تغییرات با بی توجهی شدید در شیطان ها، به طرز شگفت آوری ایده هایی از افکار نبوی فدور داستایوفسکی نشان داده می شود که قدرت بزرگ اندیشه را تحت تأثیر قرار می دهد، همانگونه که او تصور خطر شدید ایده ها را در درون خود دارد ممکن است با کلاه های تیز خود از ترور یک ملت کامل مردم را به یک فراموشی خونین، با افتادن به سپیده دم درخشان به عنوان یک بهمن از هرج و مرج و نابود شدن می آیند رنج می برند، بزرگ شدن عمق خلقی و عمق ایجاد یک مرد می تواند در میان تحولات هیجان انگیز آگاهی او را درک می کند تا مبارزات زمینی خود را در تمایل خود برای رسیدن به شکل بالایی از نظم الهی، بدون در نظر گرفتن نیروهای آشکار بزرگ که بر تنوع متضاد آن تأثیر می گذارد، تصور کند. این چشم انداز فراگیر Dostoevskyâ € ™ است ایجاد خود زنده در شیطان ها همانطور که از بوم وسیع یک واقعیت انتزاعی منعکس شده است، به طور صریح در انرژی پرنفوذ، روسیه از طریق شگفتی درخشان سکته مغزی خود، یک اعدام روایت است که به نظر می رسد برای پوشش کامل آثار پس زمینه در یک مزرعه بسیار جالب از اصطلاح عمل می کند که تنها می تواند از کسی که به عنوان ناظر واقعی شناخته می شود، چه کسی است ابوالفضل در نگاهی عمیق به واقعیت خود غرق شده و او را قادر میسازد تا عناصر آشوبآفرینی بشریت را جذب کند و به دنبال آن یک تفکر بزرگ در پراکسیسم عجیب و غریب و تضادها بگذارد؛ چرا که رمان در تمام پیشگوییهایش میتواند یک تصویر خندهدار از مانا باشد ² ² ظرفیت برای تحریف دیدگاه های آرمانگرا خود را به شدت به جلو با میل خود را حتی در برابر خالص خالص و ذاتی قلب انسان خود را. منحصر به فرد انسان است که در اختیار کامل افکار خود را که توسط خواسته ها و آرمان های خود خورده است، که در نهایت خود را به تاریکی شیاطین خود از دست می دهد و تسلیم می شود. پلت فرم آنارشیه utopian\nیکی از جنبه های شگفت انگیز شیطان ها، روشی ظریفی از داستایوفسکی است که از دوبعدی حقیقی حقیقی از حماسی ابدی سکوتش بیرون می آید، زیرا او به شدت از طریق ایدئولوژی های متناقض در رمان، که بین آنها مفهوم خیر و شر است و یا در حراست از خلقت و یا تخریب به عنوان هر کدام به طور کامل با شخصیت به خوبی نوشته شده است که حقیقت خود را تحسین می کنند، ارائه هر یک از آنها با تعریف مشخص، به عنوان دوستانه در هماهنگی با کل موضوعی ابهام تا حدودی بی معنی است که به نوعی از هر نوع اخلاقی خسته شده است. این بیشتر به خود جلب شده است و شخصیت مبهم استروژین بیشتر از فصل سانسور شده در تایخون (که به عنوان یک ضمیمه در این نسخه دیده می شود) بیشتر نشان داده شده است، جایی که اعتراف وی به راهبان مقدس، نگاهی به ماهیت واقعی روحش می اندازد یا به شیوه یک گناه توبه کننده در آستانه شهادت، و یا صرفا یک جادوگر وحشت زده از یک شیطان واقعی در نشان دادن اغراق آمیز از اذیت و آزار و اذیت است. به یاد داشته باشید که این بیشتر در میان پیچیدگی های بسیاری از کل رمان ها، که منجر به نشان دهنده تناقض روح انسانی است که به نظر می رسد هر دو به طور مشابه به تصویر خدا و شیطان به خصوص تقویت شده به نظر می رسد به موازات با بی تفاوتی رو به رشد در روسیه و سپس جوانان خود را به دست گرفتن تخریب. این نابودی مرز بین خیر و شر به نظر می رسد به Dostoevskyâ € ™ ادراک از جدایی از اشراف و روشنفکران زمان خود را از روح واقعی روسیه دهقانان محدود شده توسط آرمان های مسیحی از ارتدکس، که او معتقد است می تواند باشد تنها منبع نجات است. بدون این اعتقاد به آموزه های مسیح، که او به عنوان تنها کلید در درک راه های الهی، که می تواند آگاهی را در از بین بردن تمایز بسیار گذرا در زندگی که در رنج های انسانی قرار دارد، روشن شود، انسان مجبور است که به مخالفت خود برسد و افراطی تیره از درک به عنوان ممکن است در تاریک ترین خود را با شخصیت پیوتر Verhhovensky، که فکر خود را تنها به منظور تخریب جهانی را در یک مقابل ظاهر است که یک رویای آرمانی و یک آنارشیست در یک پلت فرم واحد متحد می سازد. â~¾â~¯ نقد و بررسی: Possessedby Fyodor Dostoyevsky، Constance Garnett (مترجم)

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب تسخیر شدگان (جن زدگان)


 کتاب آشیانه ی اشراف
 کتاب جسد زنده
 کتاب داستان ملال انگیز
 کتاب رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید
 کتاب کشف خزرستان
 کتاب ماری